- volume: 2011
- number: 4
- type: Přehledový / Peer-reviewed
Článek přináší nové pohledy na systém zajištění obnovy železniční dopravní infrastruktury v krizových situacích, který vychází z Plánu operační přípravy státního území (OPSÚ) a je realizován v souladu s Plánem technické ochrany železnice. Autoři volně navazují na informace zveřejněné ve Vojenských rozhledech č. 4/2005, které poukazovaly na problémy spojené s tvorbou Plánu technické ochrany železnice. V duchu závěrů projektu „Návrh výstavby smluvního systému údržby a obnovy krizové železniční infrastruktury s podporou informačních systémů, využitelného pro řešení krizových stavů a specifikace úlohy státu, samosprávných orgánů a soukromoprávních subjektů při jeho zajišťování“ hodnotí současný stav této oblasti ve vztahu k rezortu obrany. Hlavními cíli článku je podat čtenářům základní informaci o zásadních změnách v systému zabezpečení obnovy železniční infrastruktury a posoudit jejich kompatibilitu ve vazbě na změny bezpečnostního prostředí a doporučení zveřejněná v Bílé knize o obraně.
Read more: Operační příprava státního území a nový systém obnovy železniční infrastruktury (2)
- volume: 2016
- number: 2
- type: Ostatní / Other
The paper solved changes in the legislation and the Analyse of continuance of the railway transport branch after the State of National Emergency announce or the State of War announce The analyse highlights on actual difference between documentation (the Operational Read- iness of National Territory) and real options. Longtime and gradual impacts in the entire domain decrease real possibilities of the system. The final step has been cancel of mobilization delivery for protecting and recovery of designated railway network without any measures. The paper offers possible solution of that situation.
- volume: 2016
- number: 2
- type: Ostatní / Other
The paper solved changes in the legislation and the Analyse of continuance of the railway transport branch after the State of National Emergency announce or the State of War announce The analyse highlights on actual difference between documentation (the Operational Read- iness of National Territory) and real options. Longtime and gradual impacts in the entire domain decrease real possibilities of the system. The final step has been cancel of mobilization delivery for protecting and recovery of designated railway network without any measures. The paper offers possible solution of that situation.
- volume: 2016
- number: 2
- type: Ostatní / Other
The paper solved changes in the legislation and the Analyse of continuance of the railway transport branch after the State of National Emergency announce or the State of War announce The analyse highlights on actual difference between documentation (the Operational Read- iness of National Territory) and real options. Longtime and gradual impacts in the entire domain decrease real possibilities of the system. The final step has been cancel of mobilization delivery for protecting and recovery of designated railway network without any measures. The paper offers possible solution of that situation.
- volume: 2016
- number: 2
- type: Ostatní / Other
The paper solved changes in the legislation and the Analyse of continuance of the railway transport branch after the State of National Emergency announce or the State of War announce The analyse highlights on actual difference between documentation (the Operational Read- iness of National Territory) and real options. Longtime and gradual impacts in the entire domain decrease real possibilities of the system. The final step has been cancel of mobilization delivery for protecting and recovery of designated railway network without any measures. The paper offers possible solution of that situation.