The use of NATO Evaluation Tools for the Assessment of the Czech Land and Air Forces Preparedness

Abstract:

The article deals with the method of application of evaluation tools, applicable for the evaluation of the preparedness assessment of undeclared headquarters and units of the Czech Armed Forces. As a part of the research there were analysed the approaches of the Czech Republic and NATO using of a comparative analysis supplemented by a structured interview. The results of the research confirmed the inconsistent approach to the application of standardized tools and methods for evaluation of units, which are not declared for the NATO and the EU Task Forces. Based on the results of the analysis and with the utilization of the best practice approaches, there was formulated an innovative approach to assessment of the required capabilities of all headquarters and units. The evaluation of these preparedness is carried out at the end of each Czech Armed Forces operational training cycle.

1 comment

  • Comment Link Monday, 25 July 2022 18:15 posted by Karel Kozák

    Str. 17 Využití evaluačních nástrojů NATO pro hodnocení připravenosti pozemních a vzdušných sil Armády České republiky
    Petr Slíva, Tomáš Špok

    Obsáhlý článek v českém jazyce se na 13 stránkách, doplněných grafy, zabývá nástroji pro hodnocení připravenosti AČR. Nástroje hodnocení jsou pečlivě uspořádány a podrobně rozpracovány, vzhledem k rozsahu termínů jsou náročné pro využití. Článek má informativní charakter pro běžného uživatele.
    Připomínky
    Doslovný překlad je správný. Měla by se využít česká vojenská terminologie: Hodnocení velitelů, štábů a vojsk?
    Překlep str. 18, bod 1 3. řádek. Str. 19 kontrola.
    Str. 22 bod 3.2 . Hodnocení štábů? Na straně 27 uvedeno slovo štáb.
    Str. 27 bod 6 …byla identifikována slabá místa? Str. 31 operační velitel? 3.odst.
    Str. 31 1. úroveň 5. řádek monitor NATO – NE NATO monitor? obdobně v celém článku.
    Str. 32 zkratky AČR? Doplnit český překlad v tabulce.
    Článek je dobře zpracován.

    Report

Leave a comment