Článek se opírá o změny v legislativě a na základě analýzy vývoje v oblasti zajištění železniční dopravy v období po vyhlášení stavu ohrožení státu a válečného stavu upozorňuje na prohlubující se rozpory mezi dokumentací operační přípravy státního území a skutečnými možnostmi. Dlouhodobé, postupné a na sebe nenavazující dílčí zásahy do této oblasti snižují reálné možnosti celého systému. Vrcholem je zrušení mobilizační dodávky na technickou ochranu a obnovu určené železniční sítě, bez přijetí jakýchkoliv opatření. Článek v závěru nabízí možná řešení takto vzniklé situace.
Ing. Bc. Miroslav Beneš, Ing. Jan Englich, doc. Ing. Radovan Soušek, Ph.D., Ing. Pavel Viskup, Ph.D.
Operační příprava státního území a železniční doprava ve vojenských krizových situacích
Operational Readiness of National Territory and the Railway Transport in the Military Emergencies
Celý článek →