Článek si můžete stáhnout ve formátu PDF.
Nabídka archivu
Pro autory
Pro recenzenty
Redakční rada
Poslední komentáře
- Str. 92 Software ve výuce operačního výzkumu na Univerzitě obrany… 30. 5. 2022 18:05
- Str. 38 Problematika resilience vůči psychologickým a informačním operacím vedených… 18. 5. 2022 12:07
- Str. 21 Informační válka na Ukrajině jako prvek vojenské strategie… 25. 4. 2022 17:09
Odkazy
Nabídka akcí
Motivace jako významný faktor při studiu cizích jazyků (Gardnerův socio-vzdělávací model)
Autoři: Vráblíková Petra
Tento článek se zabývá problematikou Gardnerova socio-vzdělávacího modelu a úlohy motivace, jakožto významného faktoru při studiu cizích jazyků. Motivace je zde rozdělena do dvou základních typů: integrativní a instrumentální. Integrativní motivace má podobu pozitivního přístupu studenta ke skupině mluvící cílovým jazykem ve snaze integrovat se do této skupiny. Instrumentální motivace zdůrazňuje cíl získat určité sociální či ekonomické ocenění prostřednictvím znalosti cizího jazyka, což reprezentuje významnější a funkčnější důvod pro studium cizího jazyka. Rovněž je zde představena intrinsická a extrinsická motivace z pohledu různých autorů věnujících se dané problematice. V závěru jsou zmíněny motivační postupy, techniky v souladu s motivační hierarchií.
Další informace
- ročník: 2007
- číslo: 4
- stav: Nerecenzované / Nonreviewed
- typ článku: Ostatní / Other
Zveřejněno v Vzdělávání a výcvik
Klíčová slova
Stáhnout přílohy:
- 21_motivace_jako_vyznamny_faktor_pri_studiu.pdf (1396 Stáhnutí)
Vráblíková Petra
Kpt. Ing. Petra Vráblíková, Ph.D. nar. 1977, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (studijní obor účetnictví a finanční řízení podniku), studijní pobyt na Technical College Ede, Holandsko (1996), Université de Bretagne Sud, Francie (1999), International Teaching and Training Centre in Bournemouth, Velká Británie (2002). Při studiu pracovala na FÚ Soběslav (oddělení kontroly, majetkové daně), Silvi Nova CS, a.s. (překlady, tlumočení). SVŠ MO Komorní Hrádek - lektorka angličtiny (2001-2002). Po ukončení dvouletého nástavbového studia na ŠVS MO zde působí na funkci náčelníka skupiny jazykové přípravy francouzského jazyka.
25/05/2009
Nejnovější od Vráblíková Petra
- Metody výuky cizích jazyků a jejich význam v profesionální armádě
- Výuka dovednosti poslech s porozuměním při studiu cizích jazyků
- Výuka gramatiky při studiu cizích jazyků
- Reciproční výuka a její význam pro zdokonalení jazykové dovednosti čtení s porozuměním
- Reflektivní přístup při výuce cizích jazyků